torsdag 14 maj 2009

Vad är att leva livet?

För mig är att leva livet att inte tänka och känna för mycket så att det begränsar en. Att våga ta det där läskiga steget framåt trots starka rädslor. Att göra roliga saker som faller en in. Spontanitet, men med vissa gränser. Det får inte blir destruktivt. Det är en balansgång att kunna släppa loss och samtidigt må bra. Att ha en hållbar livsstil.

För mig är att leva livet att vara närvarande i det jag gör. Att inte göra något annat medan jag pratar med någon i telefon. Att vid mötet med en vän faktiskt ägna den stunden åt att lyssna och ta del av vännens liv. Att visa min familj den kärlek jag känner.

Jag lever inte mitt liv så som jag önskar. Men jag känner att jag är på god väg att göra det. Jag upptäcker själv när jag behandlar mig elakt och när jag gör saker som stärker mig. Insikten är ett viktigt steg.

Det kan nog inte skrivas och sägas för många gånger: Livet är för kort för att tycka illa om sig själv. Alldeles för kort för att låta tankarna trycka ned en. Vi måste våga öppna våra ögon för omgivningen, men också för oss själva! Vi har unika saker som andra inte har. Vi är speciella, var och en.

Var rädd om Dig!

/Josefin

2 kommentarer:

Mellanmigochgud sa...

jag håller med. Att leva livet är att leva det och vara sann emot sig själv, uppskatta det som är just nu och försöka att hela tiden se sin sanna potentail. Och att behandla sig själv snällt.

Sandra sa...

Jag gillar verkligen bloggen. Många kloka ord och reflektioner :)