måndag 10 augusti 2009

Att samla mod och våga!

Imorgon kommer jag återigen sitta vid en skolbänk. En ny klass, nya ansikten. Visst vore det lättare att strunta i väckarklockan och låta de darrande tankarna ta över. Med mod inuti tänker jag höra väckarklockan och de darrande tankarna får finnas där, men inte ta över. Det sägs ju att man måste våga misslyckas för att vinna. Det kan gå snett, men det kan ju faktiskt allting vi gör, göra.

Har du drömmar du vill uppfylla men rädslan hindrar dig?
Vad har du att förlora?
Samla mod!
Du vågar!

Kram Josefin!

2 kommentarer:

kikki sa...

läste en klok sak i min kalender, står alltid små visord för varje vecka.

"en del har tusen skäl till varför de inte kan göra vad de vill göra, när allt de behöver är ett enda skäl till varför de kan" - Mary Frances Berry

så sant så! hejaheja kämpa på!

Cecilia sa...

Vad fint att du gillar min blogg. Kikade lite smått i din och min första tanke var att den var så himla mysig och ombonad. Jag blev varm i kroppen och ville bara kura ihop mig under en filt.