torsdag 30 april 2009

Vi duger faktiskt som vi är!

Du har, liksom jag, kanske något du inte trivs med hos dig själv. Kanske är det den kroppsdelen du kritiskt granskar i spegeln varje dag? Och hur lätt är det egentligen att kunna känna sig nöjd när många av tidingarna i affären handlar om att gå ned i vikt till sommaren eller att dölja kroppsdelar? Det är sorgligt. Sen när började livet handla om minuskilon? Varför är så många strandskygga?

Jag har köpt en bikini som jag tycker är snygg och som sitter bekvämt. Den visar diverse skavanker, men dessa skavanker är ju en del av mig. Jag vill inte få bort dem, jag vill acceptera dem. Sant nog är också att slita inför stranden inte har så stor betydelse då de flesta är upptagna över sitt eget missnöje.

Tänk vad härligt att kunna ägna strandbesöket åt solens värme. Åt att mysa med fötterna i sanden. Plaska i vattnet. Det är ingen omöjlighet. Bara vi aktivt väljer en schysst tankesätt kring våra kroppar. Skavanker har alla, men vi väljer om vi vill se dem som en naturlig del av oss, eller lägga energi åt missnöje.

Jag vill njuta av mitt liv,
jag hoppas att du väljer samma väg!

Kram Josefin!

1 kommentar:

Anne sa...

Ett bra inlägg och jag inte annat än hålla med, önskar det kunde handla mer om att vi duger som vi är och att hitta våra specialiteter istället för alla fel och brister...

Ha det gott!

kram