torsdag 1 januari 2009

Det blir ett gott nytt år tack vare Dig!

Skaver dina tankar?
Har du en mörkermur runtom dig?

Det må låta klyschigt men mycket blir vad vi gör det till. Sätt inte upp löften om att "aldrig mer...". Tillåt dig istället att förverkliga drömmar och mål. Små som stora. Kanske genom att öka matportionerna stegvis, eller kanske våga ta ett annat yrkeståg.

För mig skapar orden "aldrig mer" svårrubbliga stenar av krav. Jag vill hellre känna längtan och lust. Jag kan inte kräva av mig att aldrig mer falla, men jag har en stark lust att fortsätta åt det ljusa hållet. Att börja termin två på omvårdnadsprogrammet.

Låt 2009 bli ett utvecklande och efterlängtat år genom att inte sätta upp svåra löften. Se de små (men viktiga) stegen i vardagen.

Ditt vardagsljus.

/Josefin

Inga kommentarer: