torsdag 22 januari 2009

Ljuset finns!

Ofta tåras jag över mitt trassliga förflutna, över åren som går. Ofta längtar jag framåt, när tillvaron troligtvis blir lättare att andas. Egentligen. Jag, du, vi, behöver inte vända blicken sorgsamt bakåt eller skärpa ögonen efter ljuset. För ljuset finns här. Precis nu. Oavsätt om känslostunden är blomstervacker eller smärtsam, ljuset finns ändå. Att du ger dig tid till att läsa här på vardagsljus är en vänlig klapp på axeln från dig till dig. Det är så lätt att sakna och svårare att se det vi har.

Mitt tips är att skriva ned det som får dina läppar att le. Köp en skrivbok och pynta den med bilder som betyder lycka. Fyll den dagligen med ditt vardagsljus. Det behöver inte vara långa välformulerade meningar, ett enda ord räcker gott och väl. När det skaver i själen, öppna din bok och se - ljuset finns.

Kram Josefin!

Inga kommentarer: