måndag 24 november 2008

En skön inre stolthet

Jag läser boken Bitterfittan av Maria Sveland. Den väcker liv inom mig. Den väcker en stolthet över att jag är jag. Den får mig att fundera över vad jag faktiskt vill och vad jag känner mig tvungen till.

Jag har en tendens att formulera omgivningens välmenade ord till något nedtryckande. Egentligen, trots att jag alldeles för ofta säger och tänker taskiga ord om mig själv, så vet jag någonstans inuti att jag faktiskt är helt jäkla kanonbra!

Kanonbra!

Jag menar det verkligen, samtidigt som det skaver i själen av motsatta känslor. Jag har rätt att ta plats, jag har rätt att ifrågasätta, jag har rätt att finnas!

Jag har rätt att lägga ifrån mig duktighetshetsen.
Jag är kanonbra ändå!
Jag har rätt att bara vara.
Vara jag!

/Josefin

2 kommentarer:

Pia sa...

såklart! <3

Anonym sa...

det är ingen som är så bra på att vara du som du! ingen annan kan det heller!