lördag 1 november 2008

Ser du ditt vardagsljus?

Jag samlar på vardagsljus. En efter en lägger jag dem inuti. Ljuset värmer och lugnar.

Idag har jag njutit av solen. Jag har upptäckt att många av de röda, starka men sköra, har ändrats till solfärg. Kanske för att ge oss ljus när molnen skymmer vackerheten.

Är din värld svart?
Gör det sådär ontont i själen?


Fina Du.
Försök!
Försök igen.

Jag vandrar just nu på en obehaglig väg.
Vardagsljuset är en hjälpsam hand för mig.
De nedskrivna händelserna och känslorna påminner mig om att:


Det finns
mängder av ljus!

/Josefin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, överallt finns det ljus! Om man bara vågar öppna ögonen och titta runt omkring...!

Take care.

Helena sa...

Tack allra finaste för att du påminner mig. Den här bloggen är verkligen helt fantastisk!!!
Den ger mig en glimt av glädje och värme.
Ta hand om DIG, Josefin.
Och Pia, du får också ta hand om DIG.

<3