söndag 9 november 2008

Solsken för själen

Jag har snubblat på mina egna krav. Jag reser mig upp. Det tar tid. Det får ta tid.

Jag försöker dagligen att fokusera på vardagsljuset. Det handlar inte om att få högsta betyget. Det handlar inte om att klara motvindar galant.

En varm kram, meningar som "jag tänker på dig" och att våga le mot spegelbilden - är solsken för min själ.

Våga se ditt vardagsljus!
Hur ser naturen ut nu?
Vad sa den lilla pojken på bussen?
Tänkte du på kassörskans glada "hej"?

Våga se Dig!

/Josefin

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmm har inget ljus, what so ever..

Nu finns det tre nya inlägg som du måste läsa på psykiatrin.blogg.se
Och så sitter jag å väntar på fler dumma citat, så kommentera om du har nått på lager
Plus att du ska kolla in metastasen
http://psykiatrin.blogg.se/barntabu
Kram P

Miss Mess sa...

Jag tänker på dig med och hoppas att du snart står på fötterna igen.
Många kramar.