torsdag 20 november 2008

Påminnelse

I ett tidigare inlägg har jag skrivit om Mia Törnbloms Bra-Tack-Hjälp-metod. Minns ni? Anledningen till att jag vill skriva ytterliggare ett inlägg om detta som en påminnelse är för att jag de senaste dagarna har använt detta mycket som en del i att sammanfatta min dag och bli medveten om mina egna tankar, känslor och beteenden. Prova ni också!

Varje kväll (eller den tid på dygnet som passar dig bäst) så kan du sätta dig på en lugn plats, en plats där du trivs. Gillar du att skriva kanske du har något favoritblock och kanske en favoritpenna? Om inte så kanske du kan införskaffa en eller helt enkelt bara ta det du vill - en servett och ett läppstift kanske? Hur som helst. Börja med rubriken BRA och skriv ner 3 saker som varit bra med din dag, fortsätt sedan att göra samma sak med rubrikerna TACK och HJÄLP. Ge det en chans, skriv så ofta (eller sällan) du vill - det är nyttigt (även om du kanske inte märker det förrän i efterhand). Om inte så är det iallafall någonting att pyssla med när man är rastlös.

Go for it!

/Pia

Inga kommentarer: