tisdag 16 december 2008

Du är delaktig i Vardagsljus

Istället för att fokusera på mörkret som hägrar utanför fönstret idag så jobbar jag på att suga åt mig det ljus som finns i form av lampor, ljusstakar, julstjärnor mm. Samtidigt plockar jag fram allt ljus som finns inom mig och andra. Ljus behöver inte nödvändigtvis inte vara bokstavlig talat ljus - ta en titt inom dig och låt dig fyllas av vad det än är som gör att du mår bra!

"Tänd ett ljus och låt det brinna,
låt aldrig hoppet försvinna.
Det är mörkt nu,

men det blir ljusare igen"

Tillsammans vill vi driva denna blogg för vem som helst som känner att de behöver den - några uppmuntrande ord ibland, påminnelse om att allt inte måste vara svart och ljusglimtar från vår vardag som ni förhoppningsvis kan ta till er. Innehållet vill vi också anpassa efter både oss själva och er, så vad skulle ni vilja och behöva läsa här på Vardagsljus? (Skriv en rad i kommentarsfältet för att bidra till innehållet i våra texter).

/ Pia

1 kommentar:

Surya sa...

Hej goa tjejer! Jag har ju precis hittat hit, och jag tycker den e en jättemysig blogg ni skriver!!
Jag kommer inte på ngt speciellt nu som jag vill läsa om, men jag återkommer om det när jag är lite piggare, hihi.
Kramar på er