fredag 12 december 2008

Varför jag älskar jul och vinter

För att regnet utanför fönstret inte spelar någon roll så länge värmeljusen brinner och hoppet hållet oss varma. För att julmust smakar lika gott varje år även om vi vet att det är egentligen samma sak som påskmust. För att iskalla nätter är de som tänder flest stjärnor på himlen. För att det aldrig egentligen är mörkt eftersom varje fönster och balkong pryds av glittrande ljus som säkert ses från himlen. För att affäerna säljer det finaste inslagningspappret på hela året i silver och guld med stjärnor och snöflingor på. För att julkort fyller brevlådan som kärlek på posten. För att pappa drar fram familjespelen som ofta leder till en del flams och mycket skratt. För att livet är nu och framåt och för att jag älskar livet precis som det är.



Pia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej va fint skrivet :)
Nu ligger två nya inlägg uppe som jag behöver hjälp med :). Kram P

Surya sa...

Hej, vilka fina inlägg ni skriver!!! Jag blir alldeles varm i hjärtat! Kom hit genom att jag läste en kommentar från en av er på brådings blogg.
Jag kommer garanterat tillbaka ;-)

Kram från Surya