tisdag 9 december 2008

Tillåt dig snällhetshandlingar

Jag var på en salong och färgade ögonfransarna. Det må låta ytligt, men det var en skön stund för själen också. Sängen var bekväm. Hon som gjorde färgningen la en kudde under mitt huvud. Under verkningstiden släckte hon ned i rummet och avslappningsmusiken tog plats. Jag tillät mig att sjunka in i lugnet och släppa rädslorna. Efteråt infann sig en känsla av längtad snällhet från mig till mig.

Att lägga märke till snällhetshandlingar tror jag kan stärka känslan av att vara viktig. Snällhetshandlingar kan vara saker du gör dagligen, men tar för givet. Känn hur duschstrålarna värmer din kropp! Smörj in din kropp med tankar om tillräcklighet. Bevara kramar från den passerade dagen. När du borstar dina tänder på kvällen - lägg märke till att du bryr dig om dig. Innan du somnar, möt din spegelbild med ett leende.

Du Är Värd Snällhet!

/Josefin

2 kommentarer:

Carin sa...

Dett är bra att skämma bort sig själv ibland. Jag unnar mig också ansiktsbehandling ibland, eller låter frisören färga håret fastän det är mycket billigare hemma. Det är lyx och det är vi värda!
Carin

Anonym sa...

Bra Jossan man ska tycka om och vara snäll mot sig själv....känner igen känslan när man blir så där ompysslad, underbart...
tänker på dig
Berith