söndag 7 september 2008

Lyckopirr

I skrivande stund har jag precis avslutat många timmars pluggande, inför ett prov nästa vecka. Emellanåt känns det som för mycket information och jag vill göra andra saker. Oftast kan jag ändå se på mina skolböcker med ett leende. Jag som knappt orkade finnas, är nu på god väg att hjälpa andra att finnas!

Mitt förflutna hjälper mig i många avseenden. Jag har kunskap om olika begrepp som används inom sjukvården. Jag har relativt lätt att förstå hur andra har det. Genom mina egna upplevelser vet jag vad jag känner är ett okej bemötande från behandlare till patient. Mina upplevelser är inte en mall som passar alla, men kanske en hjälp när jag ska bemöta patienter.

Här, i min vandring mot friheten, leder den ena lyckan in i den andra. Jag möter livsglada människor, jag lär mig nya saker. Jag får gå var jag vill, när jag vill.

Att fokusera på det som ger dig lyckopirr i magen, är ett sätt att trassla dig ur dina stramande kedjor.

Jag är mig evigt tacksam,
våga tacka dig själv!

/Josefin

3 kommentarer:

mikaael sa...

Vad härligt att läsa Jossan:)
Skönt att du är väl förberedd inför provet, de kommer gå kanon! Jag har en feeling de;)

Ännu ett ljust blogg inlägg:) man blir så glaa när man läser!

stoor kram!:)

Anonym sa...

Jag finner inga ord. Ska jag säga Tack? ....

Miss Mess sa...

Bra skrivet! :0)