tisdag 30 september 2008

Det går!

Den afrikanska dansen är helande. Jag är där när jag är där. Jag njuter av att få skaka på kroppen. Musiken är lycklig. Stegen är frigörande. Läraren jag har, Jenny, fyller salen med sitt solsken! Idag var en ny tjej där. En tjej som har ett trassligt förflutet. Hon såg ut att vara närvarande, jag hoppas att det jag såg är sant!

På väg hem pratade jag i telefonen med en person som sprider stor värme i min kropp. Hon berättade om en tjej hon träffade för ett gäng år sen. En tjej med svart hår, stålhättekängor, svarta kläder, nitbälte. En tjej som var trasig. Hon såg tjejen bakom skalet. Hon såg den rädda, sköra flickan inuti. Hon trodde och tror på den här tjejen. Tjejen är jag. Hennes tro har hjälpt mig. Idag är jag inte bara vid liv, utan jag LEVER livet!

/Josefin

Jag rekommenderar verkligen dansskolan Urkraft!
Avslappnad stämning!

www.urkraft.nu

Inga kommentarer: