söndag 5 oktober 2008

Att sätta gränser och ge sig själaro

Jag har återigen kört med gasen i botten utan att bromsa när jag faktiskt har behövt. Tröttheten har gett mig signaler. Jag har kännt på löv, jag har älskat med naturen, men jag har också gjort allt annat och lite till. Vilan har inte varit tillräcklig.

Jag har prov i skolan på tisdag, redan på eftermiddagen la jag ifrån mig skolboken, anteckningarna och stencilerna. Jag behöver sätta gränser för mig själv. Att bli godkänd på provet är det som behövs, allt utöver är en bonus. Jag behöver vila, dricka te och beskåda ännu fler löv. Ikväll skapade jag själaro genom att vandra omkring i ösregnet och känna liv väta ned min kropp. Jag har också legat i soffan och gjort ingenting. Nu efteråt känner jag mig mer balanserad. Mer jag.

Se över vad du verkligen behöver göra och vad som kan vänta.
Tillåt dig att göra ingenting.

Ge dig själv själaro!

/Josefin

1 kommentar:

Anonym sa...

hej min vän har lagt till er i min blogglista