lördag 13 september 2008

Att välja friheten

De jobbiga tankarna är återkommande, men gång på gång gör jag ett val. Jag väljer friheten! Jag väljer det som får mig att se ljuset. Jag förstår nu mer än väl att jag har ett val i det jag gör. Förut kunde jag ofta tänka när stormen plågade mig: Det går inte! Vet du - det går! Tankarna må vara jävliga, men du väljer om du försöker att andas det fina som finns, eller följa det mörka.

Vissa händelser i livet är svåra att förstå. Vissa minnen kommer alltid att finnas kvar. Jag tror inte att tiden läker inte alla sår, men förhoppningsvis kan vi leva med dem. Ha respekt för det som gör ont, tillåt dig att känna, men våga också ge dig in i det nya.

Styrka, mod och ork till Dig!

/Josefin

1 kommentar:

Anonym sa...

Svar till Pia: Tack fina gullan! Ska lägga upp fler bilder sen. Och ännu fler på Facebook när jag fått tillgång till fler. Ser fram emot dina kommentarer då! Saknar dig!