fredag 15 augusti 2008

Att välja det som ger lyckosnurr i magen

Jag tycker att det är mysigt att bläddra i en skvaller/livstidning, även om jag sällan gör det. För mig är det ett sätt att ta det lugnt, att skapa vardagsljus. Dock upplever jag att många tidningar innehåller dubbla budskap. Tips om hur vi ska älska oss själva och några sidor senare tips på bantningspiller. Jag bläddrar förbi pillertipsen och lägger fokus på självkärlek och närvaro. Jag har en sprudlande energi efter att utveckla mig inom olika områden. Undersköterskayrket är ett steg på rätt väg. Jag har drömmar om att utbilda mig i någon terapiform. Jag vill hjälpa. Jag hoppas att du på något sätt får sommarsol genom att läsa här.

Se de saker Du gjort bra idag! Vi alla har olika förutsättningar, är i olika skeden i livet - därför bör du utgå ifrån dig själv. Tips: Skriv gärna ned det du kommer på! Gå senare tillbaka och läs dina anteckningar.

Njut Av Dig!

/Josefin

Inga kommentarer: