måndag 18 augusti 2008

Ge ditt liv färg

Att älska kaffe och att vara studerande är inte en helt kostnadsfri kombination. Pressbyråns kaffe är gott, men det tycker inte min plånbok. Tur är då att jag har en mamma som hjälper mig. Både själsligen och i former som denna. Jag fick en rosa termos (rosa är drömlikt) att ha mitt hemmagjorda kaffe i. De kanske låter materiellt, men för mig är det ett sätt att vardagsnjuta. Jag läntar redan till den kommande skoldagen bara för att få sällskapa med min rosa termos! Att fika är en av mina ljusglimtar!

Som tidigare skrivet, i en listad form, känner jag vardagsljus genom att måla mina naglar! Just nu hoppsar jag runt med ett lack lånat av Pia. En ljuslila ton som strålar glädje!

För mig har glada färger en positiv inverkan på mitt mående. Kanske kan det ge dig ljus när din dag känns som natt?

Du är värd ljus!

/Josefin

Inga kommentarer: