tisdag 19 augusti 2008

Idag

Idag ska jag göra vad jag kan för att vara deltagande i mitt liv som pågår.

Det finns många som älskar mig och uppskattar mig för den jag är. Idag ska jag lyssna på min kropps behov och arbeta med den istället för emot den. Jag är tacksam för att min kropp fungerar. Idag ska jag njuta över gåvan att jag kan använda mig av min kropp som jag vill.

Idag ska jag utstråla stolthet över att jag är den jag är. Jag blir vacker genom att våga acceptera mig själv. Det finns ingen som är som jag.

Jag kommer aldrig att bli lycklig genom att förändra min utsida. För det är mina tankar som formar bilden av mig själv. Därför ska jag idag se mig i spegeln och se den jag faktiskt är. Jag ska intala mig om mina positiva egenskaper.

Livet har många dörrar öppna för mig. Idag ska jag göra så gott jag kan för att se de möjligheter som finns. Den här dagen kommer aldrig att komma åter. Därför ska jag ta tillvara på den här dagen. Jag ska behandla mig själv och min omgivning med kärlek.

/Josefin

1 kommentar:

mikaael sa...

heej josse!:)

joo skaffa för ett halvår sen men har inte börjat skriva förän nu:)

riktigt skoj! nu har jag din på speeddial på sidan;) går snabbare o titta upp då:D

kraamis