torsdag 21 augusti 2008

Försök att se det ur en annan vinkel

När regnet faller far beklagans ord ur mångas munnar. Jag gjorde detsamma förut. Det är inte praktiskt att komma till skolan, jobbet eller vad den än är - helt genomblöt. Det är dock inte ett särskilt stort projekt att ha en regnskyddande jacka, ett paraply eller ombyteskläder. När andra tar skydd under tak, ställer jag mig gärna i regnet. Jag får en känsla av liv. Jag tror att jag har skapat det här känslan. Jag tror att jag medvetet har börjat förknippa regn med underbarhet, genom att välja hur jag tänker. Regnet slutar ju inte falla även om jag skulle stå och svära åt vädergudarna. När jag tänker "åh, vad skönt och mysigt med regn" blir inte ordet nederbörd på väderprognosen jobbig. När jag ser de första dropparna ler jag istället för att bekymra mig. Testa du med!

Njuter av regnet!

Jag har märkt att positivt tänkande hjälper mig i många avseenden. Exempelvis vid träning. När jag joggar och vid slutet av rundan kommer till en uppförsbacke, känner jag många gånger att jag absolut inte orkar. Genom att då tänka: "Åh, en backe, vilken rolig utmaning" - går det riktigt bra. Det är dock viktigt att du lyssnar på din kropp. Att du har gett dig själv vad du behöver är en absolut nödvändighet för den här formen av utmaningar. Överlag. Ge dig själv kärlek!

Du är viktig!
/Josefin

1 kommentar:

Anonym sa...

saknar dig pia
Hej josefin :)