lördag 16 augusti 2008

Bra, Tack, Hjälp

Mia Törnblom arbetar bl a som personlig coach och har skrivit två böcker om självkänsla. (Hitta hennes hemsida bland våra länkar längre ner på sidan). Mia brukar arbeta med något som hon kallar för "Bra, Tack, Hjälp!" Jag har själv testat det här under en längre tid och jag kan verkligen känna att jag under den tiden utvecklade mig själv och mitt tankesätt. På något sätt kunde jag se mig själv utifrån och det var verkligen nyttigt att kunna titta på allt från en helt annan vinkel. Det går alltså ut på att man varje kväll, innan man ska sova, fyller i tre saker som man gjort bra under dagen, tre saker som du är tacksam för och tre saker som du skulle vilja ha hjälp med. Man får skriva samma saker under flera dagar om man har svårt att komma på vad man ska skriva. (Det brukar lossna efter ett tag).

Tips: Köp en fin anteckningsbok i en färg du gillar (så blir det roligare) och ha den som din bra-tack-hjälp-bok. Klistra in guldstjärnor åt dig själv (för det är Du värd) *

Lycka till!

/Pia

Inga kommentarer: